Analogi Kaayaan Kiwari
Iftitah
Kaayaan nyalse anu
ngadarah daging dina raraga pere semesteran, geus ngajadikeun ramo kaku,
ngajadikeun sababaraha kabiasaan kudu jejeg dierenan. Sanajan kitu, tapi masih aya
keneh sababaraha kabiasaan anu sahenteuna pantes pikeun dimumule,
dilanggengkeun, diajegkeun jeung dijadikeun kabiasaan hade anu ngadarah daging
(sakumaha ceuk paribasa kabiasaan adat kakurung ku iga) nyaeta tetep
ngajaga the power of writting, the power of reading jeung the
power of listening.
Cocoba Nyentrik Zaman Kiwari
Danget geus nincak mangsa ngajadikeun
sagala perkara ngabogaan arti, budi, rasa, karsa jeung cipta sahiji anu saluyu,
sauyunan jeung kayaan anu keur diharepan. Kaayaan halodo anu ngabogaan dua framework
anu kontradiksi dina balada, balantara kahirupan, nyaeta dina hiji sisi
mangrupakeun cocoba hirup anu ngawujudkeun adaptasi, anu mimiti diwakilkeun ku sifat
nalangsa, sangsara anu nancik dina tiap raga jalema anu ngarasa waleh (pesimis
ngarah nilik kayaan anu kontra jeung hirup kabiasaan) ngaharepan hiji pasualan
kiwari anu lumrah jeung identik tina kasusahan. Sedengkeun dina sisi anu sejen
kaayaan kitu teh kalah nimbulkeun perkara anu bisa disebut nguntungkeun pikeun
sabagean jalema anu ngabogaan pagawean dibulan halodo.
Tapi sanajan kitu hiji pasualan eta anu
kadang-kadang ngajadikeun ambek, keheul, aral jeung ngarasa eweuh kahadean
pikeun kahirupan, sahingga sagala perkara anu tadina aya kalah henteu pernah
bisa disyukuran balukar neangan perkara anu dibutuhkeun jauh kahontal diteangan,
mentas laut munggah gunung.
Dina kayaan kitu kadang-kadang dzat
gusti anu maha agung, Rahman, Rahim, ghaniy jeung sajabana kalah disangsikeun,
dimang-mangkeun, dijauhan jeung abong deui malah aya anu lewih-lewih tibatan
kitu (hiji perkara imanen theosentris anu osok dicantelkeun kana urusan
fluktuasi iman, tapi aya kamungkinan lewih condong disababkeun ku eweuhna
kahayang ikhtiar, lemahna iman jeung sempitna pamikiran). Hiji pasualan
nyentrik anu kudu bener-bener dipikireun, direnungkeun, jeung diteangan jalan
kaluarna anu mawa kana kahadean keur balarea.
Hiji pasualan anu acan rengse eta,
ditambah deui ku pasualan sejen anu geus
nyampak timimiti lebaran idul fitri kamari, nyaeta pasualan mahalna daging sapi
anu nyebabkeun mogokna lumangsungna produsen, kontribusi jeung konsumen.
Sanajan kaayaan kitu henteu oge tiap jalema pesimis nyerah kana kaayaan, aya
tina sabagean jelema kreatif, ngabogaan ide pikeun ngaganti kabutuhan anu mahal
eta kunu lewih ka jangkau ku kaayaan (ngaganti perkara kabutuhan kunu ekonomis).
Euforia Dina Poean Kamerdekaan
Sanajan kaayaan hirup pasuliur dina
pasualan ekonomi jeung pangan, tapi henteu ngurangan sumangat pikeun ngarerea,
nyambut datangna poean kamerdekaan. Bukti anu nyata, jentre jeung jejeg urang
bisa nilik tina ayana sababaraha kagiatan perlombaan anu diayakeun ku tiap
desa, kalurahan, kacamatan jeung sajabana. Lomba anu diayakeun oge rupa-rupa,
aya balap karung, maen rebutan, maen keleci, lomba ngadahar kurupuk, joged
jeung sajabana. Nah, tina diayakeun sababaraha lomba eta urang kudu ngarti oge kana
hikmah, arti hakiki anu saluyu jeung pangorbanan para pahlawan. Salain kitu euforia
dinaraga nyongsong kamerdekaan ka 70 oge rame dipedarkeun ku media sosial.
Contona wae saperti ditayangkeunna prosesi pangibaran bandera merah putih di
Istana Nagara (sacara langsung atawa live), prosesi pangibaran bandera
merah putih dina jero laut (anu tempatna dina tilu titik), diputerna sababaraha
film dokumenter jeung sajabana.
Khotimah
Sakumaha tema anu
diusung dina kamerdekaan ka 70 “Ayo Bekerja” kamari, sahenteuna diri urang
ngarasa kageingkeun, kasadarkeun, kaajak, jeung ngarti kana tiap pada kawajiban
diri anu osok ngadambakeun kasuksesan, kalangsungan kabahagiaan, kahirupan
cukup anu nandakeun kamajuan,sajahtera, jeung sajabana. Merdeka, merdeka,
merdeka!!!
Komentar
Posting Komentar