Langsung ke konten utama

Karya dilemah Cai 2

Lemah Cai Tempat Pangbalikan
Kaayaan lembur anu asri ngajadikeun obat pikeun perkara anu nimbrung, ngabelit kana diri. Kaayeman jeung katentreman anu geus nancik ngajati diri ngajadikeun ciri anu nyentrik pikeun lembur, biasana mere arti, inspirasi, inovasi, jeung motivasi anu pantes pikeun ngabogaan rasa disonoan. Kabingahan anu timbul tina alesan atawa anu timbul tinu sejen, ilaharna ngarasa mere harepan jauh (manjing) kana lumangsungna kaayaan bungah anu saluyu jeung kaayaan. Kasusahan, kapayahan anu timbul tina pangorbanan (anu nandakan ayana usaha, ikhtiar dina kahadean) atawa anu timbul tinu sejen mere arti anu nyokong kana ayana ciri yen kudu boga parobahan anu nancik jeung nyentrik dina jati diri. Tah, deskripsi sadaya rengkah polah eta teh ngajadikeun tiap diri jalema ngumbara pasti ngabogaan sumangat double, gede harepan pikeun ayana kamajuan anu ngarepkeun kasuksesan dina kahirupan anu diharepan.  
Sanajan kitu, sakapeng mah tiap pada jalema anu ngumabara teh pasti osok mikiran, ngarenungan jeung ngukur-ngukur (sakumaha paribasa nyebutkeun gede kandungan laer aisan) ngarah nilik kamampuan diri kana jalan, usaha, cocoba jeung hasilna anu kudu digawean. Tapi ulah oge sabalikna, nyaeta jadi jalema anu ngabogaan sifat kumeok samemeh dipacok.  
Henteu saukur kitu wae, ilaharna tiap pada jalema oge pastina ngabogaan pamikiran, rengkah polah jeung pilihan anu beda-beda, sanajan milih jalan hirup anu sarua jejeg sauyunan. Sabab tiap pada diri urang pastina oge ngarasakeun ieuh kumaha carana hirup adaptasi, nga-balance-keun diri supaya ulah jiga bunglon (ngarobah diri unggal waktu pikeun neangan kabutuhan, anu bisa disebut nyumputna jati diri kusabab eksistensi).
Kasempatan anu aya jeung pas oge milu-milu nimbrung, ngajadi pasualan anu nyatana kudu jentre ditilik samemeh digawean. Kasempatan anu bener-bener mutuhkeun asak pamikiran, nyangkolong waktu anu dibutuhkeun, jeung musatkeun parhatian anu diandelkeun. Kusabab henteu rea jalema boga jeung bisa manggihan jalan jejeg anu nandakeun kabeneran pikeun kamajuan hirup, tapi nyatana teu ngabogaan feeling, henteu nilik heula kana kasempatan anu aya, sahingga hasilna oge henteu bisa dipercaya, komo deui lamun ngawujud nyokong kana potensi diri anu jadi andelan. Tah, ku kituna hayu cuang babarengan urang cantelkeun niat, ngamanfaatkeun kasempatan anu aya pikeun mikiran, ngarenungan saha sabenerna jati diri urang, naha pedah naon aya jati diri urang dibumi, naon anu jadi tujuan urang hirup, jeung erek naon anu bakal dipilampahan.    


      

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Ngabdi Ka Lemah Cai

Rumpaka 17 Pupuh Pupuh téh nyaéta wangun puisi lisan tradisional Sunda (atawa, mun di Jawa mah katelah ogé kungaran macapat). anu tangtuna ngagaduhan pola (jumlah engang jeung sora) dina tiap-tiap kalimahna. Nalika balarea tacan pati wanoh kana wangun puisi/sastra modérn, pupuh ilaharna sok dipaké dina ngawangun wawacan atawa dangding, anu luyu jeung watek masing-masing pupuh. Dimana sifat pupuhna osok dijadikeun salah sahiji panggon atanapi sarana pikeun ngawakilan kaayaan, kajadian anu keur dicaritakeun. Teras ku naon disebat rumpaka 17 pupuh?, alasanna di sebat rumpaka 17 pupuh nyaeta kusabab pupuh dibagi jadi sababaraha bagian anu luyu atanapi salaras sareng kaayaan (kajadian) dina kahirupan.   Yang dimaksud ialah Pupuh yaitu berupa puisi/sastra lisan tradisional sunda (atau kalau di Jawa dikenal dengan macapat) yang mempunyai aturan yang pasti (jumlah baris dan vokal/nada) kalimatnya. Ketika belum mengenal bentuk puisi/sastra modern, pupuh biasanya digunakan dalam aktiv

Deskripsi dihari Wisuda

                   Acara wisuda II IAIN Tulungagung, akhirnya telah diselenggarakan pada hari kemarin, yang lebih tepatnya pada hari Sabtu, (05/9) pagi-siang. Tempat tamu yang telah tersedia dan tertata rapi pun akhirnya mulai dipadati oleh para calon wisudawan, wisudawati dan para tamu undangan.           Acara yang telah teragendakan jauh-jauh hari oleh kampus tersebut pun Alhamdulillah berjalan dengan baik dan khidmat, (husnudzon saya). Pasalnya hal yang demikian dapat dilihat, dipahami dan dicermati dari jalannya acara tersebut yang tidak molor (memerlukan banyak waktu).        Hari itu telah menjadi saksi bisu sejarah kehidupan (baik parsial/kolektif) yang menegaskan adanya sesuatu hal yang istimewa, penting dan berharga. Tentu saja semua itu dipandang dari framework umat manusia yang lumrah.           Gejolak rasa parsial pun pastinya tidaklah lepas dari pengaruh keadaan yang sedang terjadi. Namun nampaknya rasa bahagia pun menjadi dominan dalam menyelimuti diri. Hal

Memaksimalkan Fungsi Grup WhatsApp Literasi

(Gambar download dari Twitter) Ada banyak grup WhatsApp yang dapat kita ikuti, salah satunya adalah grup literasi. Grup literasi, ya nama grup yang saya kira mewakili siapa saja para penghuni di dalamnya. Hal ini sudah menjadi rahasia umum bagi khalayak bahwa nama grup selalu merepresentasikan anggota yang terhimpun di dalamnya.  Kiranya konyol jika kemudian nama grup kontradiktif dengan anggota yang tergabung di dalamnya. Mengapa demikian? Sebab rumus yang berlaku di pasar legal per-WhatsApp-an adalah setiap orang bergabung menjadi group member selalu berdasarkan spesialisasi motif yang sama. Spesialisasi motif itu dapat diterjemahkan sebagai hobi, ketertarikan, kecenderungan dan lainnya. Sebagai contoh, grup WhatsApp jual beli mobil tentu akan memiliki nama grup yang berkorelasi dengan dunia mobil dan dihuni oleh anggota yang memiliki hobi atau pun ketertarikan yang satu suara. Tampaknya akan sangat lucu jika seseorang yang memiliki hobi memasak lantas yang diikuti secara update adal